HALLOWEEN and homecoming - Reisverslag uit Shasta Lake, Verenigde Staten van Eline Bogers - WaarBenJij.nu HALLOWEEN and homecoming - Reisverslag uit Shasta Lake, Verenigde Staten van Eline Bogers - WaarBenJij.nu

HALLOWEEN and homecoming

Door: Eline Bogers

Blijf op de hoogte en volg Eline

25 November 2013 | Verenigde Staten, Shasta Lake

Het is alweer bijna twee maanden geleden dat ik heb geschreven, ookal heb ik de afgelopen drie weken tegen mezelf gezegd dat ik weer eens moest schrijven. In de tussen tijd is homecoming week geweest en halloween en is het alweer bijna thanksgiving.

Homecoming week is een week waarin de bedoeling is dat je verkleed naar school komt en op de vrijdag is de belangrijkste football game van het jaar die ze MOETEN winnen en daarna homecoming dance. En natuurlijk hebben wij die gewonnen (het was wel de eerste wedstrijd die we hebben gewonnen maar goed....). De week bestond uit Mad Swag Monday, Tacky Tourist Tuesday, Wild West Wednesday, Think Pink Thursday (omdat die donderdag Nor-Cal Think Pink Day voor borstkanker) en Falcon Fanatic Friday. Op vrijdag avond ben ik samen met Cora, Jeehye en Harley naar de football game gegaan waar we Muna tegen kwamen en daarna naar de dance. Het was erg gezellig alleen was de dance als een groep 7/8 fuif.

En oktober is natuurlijk Halloween maand. Dus de zaterdag voor homecoming waren we eerst gaan winkelen voor onze homecoming outfits en daarna ben ik met Cora, Jeehye, Mohammed, Devin en Kendra naar de hauted houses geweest. Wat heel erg leuk was, het was niet heel erg eng maar alles was wel heel mooi gemaakt want ze bouwen dat elk jaar helemaal opnieuw op. Ook waren Ana en Anthony in oktober jarig dus we hadden een halloween birthday party on halloween. Wat leuk was voor de kinderen, allerlei spelletjes met ze gespeeld en natuurlijk cake gegeten.

Dus ja op Halloween hadden we uit school eerst het kinderfeestje en 's avonds natuurlijk trick or treating! Het was zeker leuk om te doen alleen keken sommige mensen nogal raar op als ik aan de deur stond met 3 kleine kinderen, dus ik kreeg niet van iedereen snoep :(. Ook was het wel jammer want we gingen naar de buurt waar opa en oma wonen en onderweg waren de kinderen super blij dat we lopend gingen, alleen had Ana Justine's schoenen aan dus die heeft de hele avond lopen zeuren dat haar voeten pijn deden. Maar overall was het een super evaring en geweldig om een keer mee gemaakt te hebben.

Aangezien het alweer bijna eind november is zal ik ook maar vertellen hoe november er tot nu toe uit ziet.
Het eerste weekend van november kwam Jason eindelijk voor goed thuis nadat die langer moest blijven omdat het nog steeds te droog was. En die week op dinsdag en woensdag had ik de CAHSEE (California High School Exit Exam). Op dinsdag voor engels en woensdag voor wiskunde, en deze twee testen moet een student halen om te slagen. De testen waren erg makkelijk, ik heb het resultaat nog niet terug maar ik denk wel dat ik zou slagen, de wiskunde test was zonder rekenmanchine dus kun je nagaan wat voor vragen dat dan zijn. Alle exchange students waren erg verbaast dat dit het enige is wat ze moeten halen om te slagen en zeiden allemaal dat het in hun landen ook veel meer was.

Het volgende weekend was een 3 daags weekend omdat 11 november veterans' Day dus die zaterdag was er een grote parade hier in Shasta Lake om alle veteranen te eren. Waar we heen waren met Kendra's ouders en opa en oma. En een van Kendra's zussen nam deel aan de parade op de wagen voor de oorlog in Korea omdat opa in die oorlog heeft gevochten.

Afgelopen maandag en woensdag waren de soccer try outs, en op maandag waren er maar 9 meisjes dus op het eerste moment leek het erop dat er niet eens een meisjes voetbalteam zou zijn maar die woensdag hadden we 14 meisjes dus we hebben een team! And everyone made the team! Morgen is onze eerste echte training maar eerlijk denk ik niet dat we een heel goed team hebben maar ik heb ook geen idee van de andere scholen dus we zullen zien. Ik moet alleen vandaag of morgen ochtend nog voetbalschoenen en scheenbeschermers halen.

Dus ja dat is november tot nu toe deze donderdag is Thanksgiving dus dan ga ik mezelf goed rond eten en vrijdag black friday dus daar zullen jullie de volgende keer meer over horen.

En eerlijk het is verdomde lastig om dit in het nederlands te schrijven dus sorry als het een en ander aan fouten in zit. Maar het grootste gedeelte vertaal van engelse zinnen die in me op komen naar het nederlands. Afgelopen week begon Ana me een aantal woorden in het nederlands te vragen en na een tijdje vroeg ze wat impress in het nederlands was en ik kon er serious niet op komen dus ik moest het vertalen met google translate ;p. Hebben jullie ook een idee hoe mijn nederlands hier achteruit gaat.

Maar ik ga er weer van door en de power puff girls kijken, dat is wel komisch, ik hier tv shows die ik als klein kind ook keek.

En wat ik ook nog wilde zeggen is dat ik mijn christmas stocking heb en het is zo schattig, dus ik zal er een foto van uploaden. Want ik ben bijna verliefd op mijn stocking :)

  • 02 Januari 2014 - 13:02

    Annerieke Bogers:

    Lieve Eline, wat leuk om zo uitgebreid op de hoogte te komen van jouw belevenissen in Amerika. We zijn blij de indruk te hebben dat je het zo goed naar de zin hebt en moesten wel lachen om jouw inschatting van het Amerikaanse onderwijs. Fijn dat het zo goed gaat met jou! Leuk dat je aan de football games meedoet en ik ben benieuwd wat het uiteindelijke resultaat is geworden, haha. Bovendien ook benieuwd naar de resultaten van je examen! Hoop dat het lekker was met Thanksgiving en dat je je nederlands niet verleert, haha. Gelachen om dat Trick or treating en die 7/8 fuif. Zo te zien vermaken jullie je goed. Hoop dat Kendra weer beter is intussen en dat jullie fijne kerstdagen en oud en nieuw hebben gevierd.

    Veel liefs, ook namens oom Piet, groetjes, Annerieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Shasta Lake

Jaartje weg

Jaar high school in de VS.

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2014

CHRISTMAS!!

25 November 2013

HALLOWEEN and homecoming

06 Oktober 2013

First two months
Eline

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 3728

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2013 - 10 Juni 2014

Jaartje weg

Landen bezocht: